Jaký lodní motor vybrat?

Většinou stačí ten nejmenší, tedy Maxima 30, ale pokud chcete mít jistotu, objednejte Maxima 40. V případě. že máte těžší loď(nad 70 kg) a zamýšlíte být ve třech dospělích na lodi, pak volte silnější varianty.

Jak dlouhou má vydrž lodní motor při jízdě lodí?

Na tuto otázku nelze jednoznačně odpovědět. Výdrž záleží na výkonu baterie, která je samozřejmě k lodnímu motoru potřeba a které naleznete také v naší nabídce, viz. trakční baterie. A ani pro jednotlivé typy baterií není možno spočítat přesnou spotřebu energie lodního motoru. Vše závisý na velmi mnoho faktorech. Jaký máme lodní motor, jakou máme baterii, jaké je zatížení člunu, jaké jsou klimatické podmínky (vlny, síla větru) a v neposlední řadě jaký rychlostní stupeň na elektromotoru při jízdě zvolíme. Platí samozřejmě, že čím menší elektromotor a nižší zatížení člunu a nižší rychlostní stupeň a výkonější baterie, tím delší doba výdrže. Ovšem při velkých zátěžích člunu je mnohem lepší mít silnější elektromotor, protože slabší by nemusel zátěž zvládat a výdrž baterie by se snižovala.

Možný vzorec pro způsob výpočtu spotřeby:(ovšem bez ohledu na počasí, zátěž atd., jak je uvedeno výše)
Výpočet spotřeby el. energie - příklad je počítán pro 72 Ah baterii, pro 80 Ah a dosaďte patřičné hodnoty:
Výpočetní vzorec: I = P*U
I = proud v A
P příkon spotřebiče ve W
U = napětí ve V

Proud x požadovaná doba provozu = potřebná kapacita (A)*( hodiny ) ( Ah ) K5
Rezervní faktor = x 1,7 trakční baterie. Přibližný výpočet provozní doby (hodin):

Provozní hodiny = Potřebná kapacita K5 (Ah) / Proud I (A)

Příklad : typ akumulátoru 955 51 Spotřebič - příkon (W) příklad provozu (hod)
Kapacita K5 55 Ah Chladnička 30W 13 hod
Kapacita K20 72 Ah Televize 50W
Nabíjecí proud A 6 A

O jakou jde značku?

Lodní elektromotory nabízíme již 5 let a po nasbírání velkého množství zkušeností a prodaných několika tisíců kusů jsme se rozhodli nechat vyrobit na zakázku přímo pro naší firmu pod naší značkou „Maxima“ lodní elektromotor podle našeho nejlepšího vědomí a svědomí.Maxima se vyrábí (ostatně jako 99% ostatních lodních elektromotorů na našem i světovém trhu) v Číně. Jde však o prověřenou a přísně kontrolovanou výrobu s celkovým procentem reklamací 1%, tedy 1 kus ze 100 kusů, což je kvalita, kterou nedosahují i některé známé značky.

Je možné používat lodní motor bez „povolení“ respektive bez „řidičáku“?

Ano, k používání našich lodních motorů na území ČR nepotřebujete žádné povolení. Je vždy nutné samozřejmě brát místní omezení na různých vodách, ale obecně platí, že na rozdíl od spalovacích lodních motorů u kterých je nutné od určitého výkonu oprávnění u elektromotorů nic takového neplatí.

K jakým člunům je možné přidat elektrický lodní motor?

Obecně lze říci, že naše lodní motory lze přidat k jakémukoliv člunu u kterého je pevná záď nebo k němu lze přimontovat držák motoru, jako tomu je v případě našich včech člunů značky INTEX. Všechny mají vývody a nabízíme držák Intex, který lze jednoduše přimontovat ke člunům Intex a pak jen připojíte motor.

Jaké je nutné používat baterie a jakou nabíječku k bateriím?

Doporučujeme baterie z naší nabídky nebo jiné trakční baterie. Nedoporučujeme autobaterie, které nejsou koncipovány na časté nabíjení a vybíjení. Trakční baterie pro dlouhodobé vybíjení je vhodná tam, kde je třeba dodávat po delší dobu stejnosměrný proud. Trakční baterie pro dlouhodobé vybíjení jsou konstruovány pro dlouhou životnost při cyklických zátěžích. Akumulátor pro dlouhodobé vybíjení smí být vybíjen maximálně do 80% jmenovité kapacity. Pokud se vybíjí více snižuje se jeho životnost (vydrží menší počet nabíjecích cyklů). Nabíjení se je dobré neprovádět klasickou nabíječkou, jako pro startovací akumulátory, ale speciální poloautomatickou nabíječku Fairstone, kterou Vám doporučujeme a máme ji v naší nabídce!

Jak správně zacházet s trakční baterií, aby nám co nejdéle vydržela?

Doporučujeme skadovat trakční baterie při teplotách nejlépe do 10 stupňů, kdy stačí kontrolovat stav nabití po 3 měsících. Při vyšší teplotě(pokojové) dochází k urychlování samovybíjení a doporučená kontrola stavu nabití je již každých 1,5 měsíce. Měření stačí provádět obyčejným voltmetrem a baterie by neměla klesnout pod 12.2 V. Tato hodnota je kritickou harnicí pouze při samovolném vybíjení (když není baterie používána), samozřejmě při používání s elektomotorem ji vybijete daleko více, ale když si pak odpočine, tak v ní napětí zase stoupne. Po nabití by baterie měla vykazovat hodnotu kolem 13.5V a po zhruba 8 hodinách po odpojení spadnout na 12.6 V a v této hodnotě setrvat 3 měsíce při teplotě do 10 st. Při vyšší teplotě cca 1.5 měsíce.Po hloubkovém vybití pokud možno v co nejkratší době (výrobci uvádí do 48 hod) je li to možné, připojit na nabíječku a neskladovat vybitou. Jinak hrozí, že se sní můžete rozloučit na dobro a ani výrobce Vám ji nevyreklamuje, vzhledem k tomu, že je snadné prokázat, že baterie zůstala delší dobu vybitá a následkem toho "sulfidovala". Pro využití 100% kapacity doporučujeme používat nabíječky s tak zvaným pulsním proudem. Při nabíjení klasickými autodobíječi ji nenabijete na plnou kapacitu a navíc ji zkacujete životnost.Při skadování v mrazu je nutné skladovat jen plně nabité trakční baterie!

Je potřeba se o motor starat? A jak s motorem zacházet?

Pro dlouhou životnost doporučujeme dodržovat údržbu lodního motoru a skladování očistěného motoru. Motor je sice stavěn na používání pro rybáře, ale to neznamená, že je možné vyvíjet nepřiměřeně velkou sílu na dotahování objímek a páček, které slouží k náklonu motoru, ovládání lehkosti a hloubky ponoru!!! Vždy stačí vyvinutí lehké síly k tomu, aby vše bylo dostatečně dotaženo.

Nahoru